Unde?Cu cine?Pana la cat?Vin si eu!


Iote, alea`s intrebarile ce au devenit atat de obisnuite intr`o relatie. Ei bine, refuz! Refuz! Nu am pus vreodata intrebarile din categoria aia, pentru a controla pe cineva. Nu imi place sa dau explicatii si raspunsuri, imi placea sa cer. Mi-am dat seama ca nu prea pot sa am o relatie echilibrata cand eu cer si nu ofer nimic. Nu ofer timp, nu ofer motive, nu ofer rabdare. Iau tot ce pot si dupa plec. Nu e bine; am decis eu ca nu e bine. Am decis de asemenea, sa fac ceva in sensul asta, cum ar fi… sa invat sa ascult? Da, buna alegere.

In felul acesta, am pus uite asa, un puunct imens, sub care o virgula si am zis: si altii au probleme, nu doar eu. Sa nu se inteleaga gresit, stiu sa ascult si dau sfaturi bune(zic altii), insa imi vine greu sa fac asta cu oamenii noi, oamenii care cred eu(iar dau cu presupusul si o fac pe desteapta) nu au ce sa-mi aduca nou, pentru moment, sau mai bine zis..nu au ce vreau eu. Si cu astfel de prejudecati tampite, am trait eu 22 de ani frumosi.  Si-a permis cineva( si foarte bine a facut!!!) sa-mi zica azi ca nu conteaza prin cate treci, daca treci degeaba si mergi mai departe ca si cand nimic nu s-ar fi intamplat;teoretic, practic si in ce moduri vrei tu Ana, o sa te lovesti de aceleasi prostii.O sa se sature lumea sa-ti dea aceleasi sfaturi. Da, si eu credeam acelasi (scuzati expresia) cacat ambalat, dar cand o aud din alta parte, are un alt impact. Asta am zis si eu oamenilor dragi, si m-a durut sa vad ca nu au nicio treaba cu sfatul meu, ca mai apoi sa zica ca aveam dreptate. Omul asta, mi-a mai spus chestia aia pe putin 5 ori, stiu sigur. Azi nu stiu cum, am fost atenta. Analizand problemele cu care ma trezesc in fiecare dimineata, imi dau seama ca le aman mereu pe altadata, fara sa gasesc o rezolvare buna, fie ea si pentru o scurta perioada. Cea mai mare problema a mea e ca nu ma inteleg cu mama si nu! nu vreau sa aud lucruri de genul e mama ta, incearca sa o intelegi bla bla bla. Nu, e mama, o iubesc dar pur si simplu nu gasesc numitorul comun. Inafara de voce, adn si temperamentul asta tampit, nu impartasim prea multe, acesta fiind si motivul pentru care ne incercam orgoliile de fiecare data. End of story.

Tot mama m-a invatat(ironic, nu?) sa nu ma atasez prea mult de oameni, locuri, lucruri, caci intr-un fel sau altul toate pleaca pentru a lasa loc altora mai bune. In acelasi timp mi-a zis sa nu fac nimic fara sa pun un cubulet de suflet, caci altfel pierd timpul degeaba, cand as putea sa… dorm? Mi-a zis ca si barbatii au suflet, asa cum sunt ei si sa nu ii bag pe toti in aceeasi soseta, caci altfel voi pretinde degeaba sa nu fiu bagata in generalizarea aia super „toate femeile sunt la fel”. Ca e bine sa invat, sa tac si sa ascult, ca mai apoi sa am ce vorbi si multe altele. Nu sunt de acord cu toate, dar pana acum ca vreau ca nu vreau, daca o ascultam pe mama eram OK.

Ei, bine, revenind, de ce sa pui intrebari tampite intr-o relatie? Pentru ce sa ii controlezi singurul patratel de intimitate? Daca  ii oferi cuiva libertate, se va intoarce la tine, pentru ca va simti nevoia de a fi a cuiva. Cel putin asa e in cazul meu. Mi se pare absurd sa il intrebi cu cine a vorbit la telefon, ce a zis pestisorul din acvariu, pana la cat a ramas aseara dupa ce tu ai plecat, daca are amice(logic ca are, doar nu esti singura femeie de pe terra), cu ce baieti a facut glume misogine la 4 dimineata, si mi se pare si mai aiurea sa te autoinviti cand el iti da clar de inteles ca vrea o bere cu baietii! A nu se intelege gresit, daca intrebarile sunt puse asa, ca si discutie, gen: „si ce ai mai facut? eu mi-am tocit nervii cu chimia mamei ei, pana la 3 dimineata”, nu vad o problema, dar daca te uiti la el ca la felul 15, folosind tonul pe care il avea maica-sa cand avea el 8 ani si intarzia acasa, probabil o sa iti zica „dutiiii tari” si apare o cearta. Pentru ce sa faci crize cand il suna o prietena, de parca nu ti-e clar ca si tu ai prieteni, care te suna din cand in cand ceee mai faaaci amigoo?. De ce? Si apoi, e  stiuta treaba; cu vorba buna scoti mai mult de la om.

Un alt lucru pe care nu il inteleg, e sacaiala. Da de ce?iti zic eu ca e bine pui. Fa asa, ca stiu eu ca o sa-ti fie mai bine. Serios!Hai nu te incapatana, ia de aici, du`te acolo, stai asa, fa aia si din aialalta! Fiecare stie ce e mai bine pentru el, iar in cazul in care crezi ca stii mai bine, da naibii o explicatie plauzibila, sau lasa`mi posibilitatea de a alege. Am si eu parinti si mi`a bagat si mie mama pastile pe gat cand eram copil.

*sub influenta trairilor demult trecute si a problemei unei prietene apropiate mie; si a mamei cu care sunt certata, dar mi-a lasat totusi o ciocolata in birou. 

21 de gânduri despre &8222;Unde?Cu cine?Pana la cat?Vin si eu!&8221;

  1. consider ca libertatea intr-o relatie e esentiala. atat pt el cat si pentru mine. astfel de intrebari le pun in gluma, niciodata nu-mi arat gelozia 😀 (poate gresesc, poate nu). da’ acu’, na…fiecare cu pasarica lui/stol

  2. Intrebarile de genul asta sunt inevitabile la un moment dat. Apar atunci cand apare si prima criza serioasa de gelozie. Tonul folosit si frecventa lor fac diferenta. Atata timp cat nu devin un obicei este ok.
    Cat despre mama ta… ehe… cu totii am trecut prin asta. Odata cu trecerea timpului nu vi se va mai parea ca sunteti de pe planete diferite. Atat tu cat si ea va veti schimba si veti ajunge la un numitor comun. Nu inseamna ca brusc veti fi cele mai bune prietene, ci doar ca va veti tolera amiabil. 😉

  3. Pingback: Vin sărbătorile , vin sărbătorile !! | Love addiction √v^√v^√ღ

  4. Mie sincer imi plac intrebarile stupide intr-o relatie, nu stiu de ce dar ma amuza. Totul depinde si de tonul folosit atunci cand te intreaba.
    Bineinteles ca nu mi-ar placea daca s-ar autoinvita undeva dar totusi nu am patit asta. Altfel mi se par ok, putina gelozie nu strica, ba chiar iti reaminteste ca tine la tine.

  5. Eu înclin să cred că după ce te maturizezi puțin și treci prin diverse ”chestii” nu mai ajungi să faci toate cele descrise de tine mai sus. Adică, între ”oamenii mari” nu cred că există astfel de întrebări.
    Referitor la mama ta, i know the feeling, am trecut și eu exact prin același lucru. Eu nu vroiam să o ascult că mi se părea că vorbește prostii, ea nu vroia să mă lase să dau cu capul. Și tot am dat. Acum suntem ok. Nu mai există certuri și scandaluri dar nici BFF nu suntem.

  6. E bine ca-ti constientizezi „defectele” si lucrurile care te deranjeaza. Din punctul meu de vedere ai o singura solutie: autoeducarea. Gasesti cateva carti care te pot ajuta sa vezi lucrurile si din alte puncte de vedere, daca vrei cateva recomandari, just let me know.

    • nu, am citit destule. am asa de multe puncte de vedere ca nu stiu ce sa fac cu ele. Eu vad lucrurile clar si anume: asa cum imi convine. Am momente(cum ar fi asta) in care viata e alandala. Ma autoeduc in ceea ce reprezinta relatiamea cu oamenii noi, lucru care momentan imi da de gandit. Am fost mai mult decat buna si draguta cu toata lumea, dupa care nu mi`a pasat de nimic, iar acum ma gandesc care din astea doua laturi mi se potriveste.

    • In astfel de situații, cărțile nu ajută cu absolut nimic, trebuie să trăiești, să experimentezi, să discuți cu oameni trecuți prin diverse, astea posibil să te poată ajuta, dar cărțile self-motivating sau cum le mai zice, sunt un foarte mare bull shit.

  7. Ce-mi plac oamenii care isi recunosc greselile si care sunt hotarati sa puna PUNCT, sa schimbe ceva …
    „Tot mama m-a invatat(ironic, nu?) sa nu ma atasez prea mult de oameni, locuri, lucruri, caci intr-un fel sau altul toate pleaca pentru a lasa loc altora mai bune.” si mie mi-a zis asta insa tot n-am invatat (pana recent).. Oamenii inca vin si pleaca si eu inca ma atasez de fiecare data PREA TARE, din naivitate, prostie … dar pun si eu un mare PUNCT la tot ce-am fost inainte pentru a-mi fi mai bine asa ca …daca primesc-ofer ,daca nu – nu! Uneori e bine sa fii egoist si sa te gandesti si la tine mai ales cand (si)celalalt e la fel.

Lasă un răspuns

