Liber liber sau credinciosii de peste tot


Pentru ca tot mai multi oameni considera ca mersul la biserica este o actiune in plus, aiurea, fara rost, o actiune ce nu aduce beneficii(mai ales bani), unde notele muzicale sunt puse intr`un asa fel incat zgarie timpanul, unde babele sunt la ele acasa(cu asta sunt si eu de acord)..ma rog, ca fac bataturi in talpa degeaba, din cauza asta, cersetorii nostri ne aduc aminte rugaciunile de baza in autobuz. Ba mai mult, le zic ei pentru noi!
Na..cer si bani, dar daca nu vrei, nu dai! Adica gestul e dragut. Ce daca tu recapitulezi lista aia tampita de cumparaturi de pe frigider, ca ai uitat`o si incerci sa`ti aduci aminte? Sau ce daca incerci sa iti aduci aminte unde naiba e strada aia, daca repeti formulele inaintea examenului, daca incerci sa te gandesti unde sa cobori ca sa ajungi si acolo si acolo? Nu nene! Trebuie, trebuie sa auzi aceleasi rugaciuni, spuse de diferiti copii. Ca fac cu randul. Coboara in statia 1, urca altul, care coboara in statia 2, unde urca altul!! Endless!
Da, dar ei o fac pentru noi, nu pentru ei. Ca in una din mult auzitele rugaciuni, ii multumesc Domnului si afirma ca isi iubesc patria. Patria.. care patrie nene, ca acum, sincer, toti sunt rromi. Nu sunt rasista, nu am nimic cu nimeni, toata lumea are dreptul la un colt de paine, dar astia nu muncesc. Astia din autobuze nu muuunncesc! Iar daca asta e un mod de munca, ei bine au in buzunar mai mult decat mine. Plus ca niciodata nu o sa primeasca amenda ca n`au bilet. Eu dau lunar 20 lei pe abonament. Dupa care toata luna daca mai vad 15 lei de cheltuiala, ma declar satisfacuta. Iar ala micu, primeste de la fructe, la mancare si dulciuri, de la toate batranelele, si bani de la domnii glumeti, care dupa zic „lasa`l ma, nu vezi ca`i fugit d`acasa” zambind pe sub mustata.
Eu nici nu ma uit la ei si pentru asta..simt mii de ochi indreptati spre mine si aceeasi replica..aceeasi replica pe care o aud si cand nu cedez locul batranilor obsedati de cumparaturi la 7 dimineata in capatul celalalt al orasului: „n-are inima, copiii de azi, niste statui”. Nu ca n-as sti asta, dar incep sa ma satur sa o tot aud.

Oricum, azi am vazut ca exista intradevar si zile bune. A urcat ei bine, ‘preferatul meu’ si a inceput sa ne cante Tatal nostru. A urcat in Tiglina, iar pana la Spital, sunt 2 semafoare pe care obligatoriu le prinde, deci.. statia asta dureaza vreo 10 min pe putin. Deja ma apuca depresia. Ei bine.. nici bine nu a inceput, ca nenea soferul a oprit autobuzul si a strigat: „Liber liber, hai jos ca daca nu te dau eu jos de urechi, ai auzit.” Si da, am zambit in coltul gurii. Tiganusul ala se luase si de sormea anul trecut, pentru ca a zis el ca tare i-ar placea lui sapca ei.

Oriucm ar fi, pe mine una ma dispera rugaciunile in trafic. Ma dispera cersetorii in general, dar azi.. azi ma dispera cei din trafic.

Probabil o sa spuneti ca nu am inima si ca trebuie si ei sa traiasca. Nu, sunt alte cai.

7 gânduri despre &8222;Liber liber sau credinciosii de peste tot&8221;

  1. 20 RON e acceptabil: Eu dau 50 RON 😀 Era pe traseul unui tramvai la mine aici un cerșetor de vreo 2 metri, tânăr pe la 28 de ani. Chiar prezentabil. Dacă îl vezi pe stradă zici că e cât se poate de normal. Are o poezie de ani de zile. Că salariul lui de 2.800.000 lei, mama lui are o pensie de invaliditate de 603.000 lei și începe să cânte de îți mută urechile de ce volum are. Faza e că ăla are bani la greu. Imaginează-ți că mai urca la cerșit și fornetti și cola în mână :)) Pe mine mă șochiază ăia care îi dau bani. Deci crede-mă că o să îl țin minte pe ăla câte zile o să am :))

  2. Sunt de acord cu tine..Si pe mine ma enerveaza,adica dintre toti cersetorii ,cam 1% merita ajutati,restul o duc mai bine decat decat noi..Pai ce,nu pot munci??..sigur gasesti un loc de munca daca chiar vrei…..

    • :)) ca si femeie e loc in videochat, de sunt satula. In ziar cel putin, numai din astea vad. Si mi`e greu sa cred ca mai mult de 40% ar fi decente, in lumea lor.

Lasă un răspuns

